الأحد، 27 مارس 2011

ماجد الكدواني: عايزين ننضف ونخلي شكلنا حلو قدام العالم



انتابت الفنان ماجد الكدواني حالة من الاستياء والغضب بسبب ما يتم اثارته حاليا في وسائل الاعلام حول التعديلات الدستورية الأخيرة، وحول المادة الثانية من الدستور ، وما أثاره النقاش حولها من إيجاد نوع من التوتر في العلاقات بين مسلمي مصر وأقباطها.
فقد كتب الكدواني على صفحته الخاصة في فيس بوك: "أنا مش فاهم! قاعدين نتكلم في إن المسيحيين بيحبوا المسلمين والمسلمين بيحبوا المسيحيين، والاتنين متعايشين مع بعض!، وإحنا في 2011!، عاملين زي اتنين جيران لسة ساكنين في العمارة جديد!! هو إحنا مش عايشين في مصر مع بعض من زمان ولا إيه؟".
وتابع: "ما نسيبنا من الكلام العبيط ده بقى، وتعالوا نتكلم في كلام يفيد البلد ويفيدنا، ويفيد الناس اللي مش عارفه تعيش، وننضف كده ونخلي شكلنا حلو قدام العالم، ده حاجة غريبة قوي!!".
واختتم ماجد كلامه قائلا: "هو في الآخرة إحنا اللي حانحاسب بعض؟، ولا ربنا اللي حايحاسبنا؟، ما كل واحد يركز في علاقته الخاصة بربنا، بينه وبين نفسه، ما كل واحد يركز في ورقته، ويسيبه من ورقة اللي جنبه".
الجدير بالذكر أن ماجد الكدواني حصل مؤخرا على جائزة أفضل ممثل في الدورة الماضية لمهرجان دبي السينمائي الدولي عن دوره في فيلم 678.

0 التعليقات:

إرسال تعليق

<

عدد الزوار

free counters

اهلا بيك

اهلا بيك

الاحصائيات

جوجل اخبـــــــار

Custom Search

wibiya widget

ContactMe